Informatii utile pentru desfasurarea conferintei

1. Conferinta va avea loc in zilele de 14 si 15 octombrie 2011, la Rin Grand Hotel, Sala Stars (parter).
Informatii suplimentare legate de locatie le puteti gasi pe site-ul hotelului http://www.rinhotels.ro/Grand-Hotel/Home

2. Accesul in sala de conferinta este gratuit si se va face pe baza invitatiei pe care urmeaza sa o trimitem persoanelor inregistrate prin email in cursul acestei saptamani. In acest sens va rugam sa tipariti invitatia si sa o aduceti cu dumneavoastra la conferinta.

3. In ceea ce priveste programul conferintei va putem informa ca acesta se va desfasura pe parcursul celor doua zile, intre orele 08.30 – 18.30 vineri (08.30-09.00 primire invitati) si 09.30 – 17.30 sambata

4. Pe parcursul celor doua zile, Rin Grand Hotel va oferi contra cost pentru cei care doresc pentru masa de pranz un bufet cu sandwich-uri, salate si cateva dulciuri.

4. Participantii care au nevoie de cazare in Bucuresti pot beneficia de urmatoarele tarife speciale oferite de Rin Grand Hotel cu ocazia acestui eveniment:

– 51 euro/sgl
– 60 euro/dbl
* tarifele includ mic dejun si TVA

Pentru rezervari, va rugam sa o contactati pe:

Doamna Veronica Vitalia | Conference & Groups Account Manager | RIN Hotels
veronica.vitalia@rinhotels.ro | mobile: +40 731 111 299 | phone: +40 372 100 000

Va recomandam sa folositi adresa de email, pe telefon fiind mai greu sa o gasiti.

In email-ul prin care cereti rezervarea, specificati obligatoriu participarea la conferinta „Autism, sperante si rezultat”.

Va multumim pentru consideratie.

Cu stima,

Mihai Stescu
0724 232 115, 0731 128 658
mihai.stescu@gmail.com
http://www.autism-sperante-rezultate.ro

in numele organizatorilor conferintei „Autism, sperante si rezultate!”
ATCA
Centrul Medical Napocensis
Soul Science School

Tagged with: , ,
Posted in conferinta, newsletters

Efectele oxigenării hiperbare în patologia neurologică

de Dr. ION BOGDAN CRISTIAN – medic de medicină hiperbară
Director medical Centrul de Medicină Hiperbară și a Scufundărilor, Constanța – România

Alături de celelalte discipline medicale, medicina hiperbară se constituie ca parte componentă a medicinei generale și vine în completarea paletei mijloacelor terapeutice folosite în recuperarea neurologică. Principalele indicații în patologia neurologică sunt:

1. Leziuni  neuronale acute

2. Edemul cerebral

            3. IUGRÎntârzierea de creștere fetală

4. Leziuni vasculare (microangiopatii) – angioneogeneza 

5. Stări infecționase – îmbunătățirea imunității

6.  Efect paradoxal anti-epileptic

7. Studiu Pennsylvania School of Medicine atestă creșterea numărului celulelor stem proprii circulante (CD34+) de 8 ori.      

8. Spasticitatea

           

Oxigenarea hiperbară, prin îmbunătățirea metabolismului celulei neuronale și mărirea aportului de oxigen permite creșterea atenției, îmbunătățirea memoriei și eficientizarea proceselor de învățare (logopedie, kinetoterapie, ergoterapie, terapii cognitiv-comportamentale).

În cazul proceselor de învățare, oxigenul hiperbar permite acumularea unei cantități sporite de informații într-un timp mult mai scurt, importanța acestui efect apare în cazul proceselor de condiționare a diferitelor funcții pierdute în urma unor leziuni neuronale. Astfel, achizițiile motorii în urma kinetoterapiei sau a reflexoterapiei, de limbaj în urma logopediei se îmbunătățesc, HBO având efecte majore și în creșterea atenției, reducerea hiperkineziei, dar și îmbunătățirea efectelor altor terapii asociate (terapii de socializare, terapii cognitive, ABA etc. – Rossignol și colaboratorii, 2008).

Conduita terapeutică aplicată în cazul întârzierilor de dezvoltare, vizează în primul rând, terapii specifice deficitelor. Oxigenarea hiperbară, alături de alte anabolice și neurotrofice se aplică în etape premergătoare terapiilor specifice deficitului. Necesarul de terapie este situat la cca. 40 de ore de terapie hiperbară, ce poate fi aplicată fie fracțional, pe scheme specifice (cu o durată de 1 oră) sau pe schemele generale recomandate de ECHM (cu o durată de 3 ore). Frecvența seriilor de terapie este însă, individuală și dictată de răspunsul pacientului la terapiile specifice. În funcție de nivelul de achiziții obținut pe parcursul acestor terapii se poate determina momentul optim de aplicare a oxigenării hiperbare.

 

Posted in Ion Bogdan Cristian

Tehnici de lucru creative in abordarea copilului cu TSA

de Ana Caterina Bedivan / Corina Visan

Lucrarea isi propune prezentarea unor tehnici de lucru creative in abordarea copilului cu tsa precum :

  • stimularea prin miscare,
  • stimularea prin muzica,
  • stimularea prin joc,
  • stimularea prin arta vizuala si stimularea prin teatru.
Posted in Ana Caterina Bedivan, Corina Visan

Comunicarea Functionala

de Lili Covaci

  • Comunicarea Alternativa/Suplimentara
  • Comportamentul Verbal
  • Conceptii gresite despre PECS
  • PECS pe Mapamond
Posted in Lili Covaci, teme si lectori

Progress is Inevitable with dolphin therapy

The dolphin therapy lasts ten days. Every day (except Mondays) the children swim with the dolphins for half an hour. Afterwards they attend the dolphin show. When the children see the dolphins painting, singing, playing with a ball, rolling around, doing somersaults and racing through the water, they feel that they can share much more activities with the dolphins.

The bio-energy – the vital energy which the dolphin uses to communicate with the child, improves the alertness, the awareness, the feeling of goodness, the interest of the child for the surrounding world and accelerates the learning process of the child from double to tenfold. The patient experiences the positive benefit and the challenge of this ten day therapy up to one year. During this time the children learn much more than by the  private schooling or therapies which they had already attended.

The dolphins and the children develop new relationships in which the feeling of acknowledgement and admiration are lived intensely, and a relation free of prejudice is built up. This relationship makes the children happy and gives them inner peace. The controlled work has proved that swimming with dolphins has a depression diminishing result. The hormones of happiness – the endorphins, increase.

Positive developments in the brain through the Alpha waves start and the number of T cells that generate the anti corps and immoglobulines begin to work. Studies have shown that the ultrasound waves emitted by the dolphins even have the power to heal wounds.

The Behaviourism emphasises that swimming with dolphins is a big treat for children with specific needs and that this can be used to enforce the learning process. If one examines the transmission between dolphin and child one can see that the dolphin therapy is a very interesting and efficient method of psychotherapy: One of the most eminent psychiatrists of the 20th century, Dr. Carl Gustav Jung, emphasises that the confrontation with the luminosity of an archetype of a symbol has healing effects.

The symbol of the dolphin comports many meanings and associations with mythology. The patient experiences the healing effect through the confrontation with this symbol experienced throughıut the dolphin therapy.

Posted in Murat Kemaloglu, teme si lectori

Efectele civilizatiei moderne si a mediului inconjurator

cauze ale aparitiei autismului si a altor tulburari comorbide (epilepsie, ADHD etc)
de Marius-Teodor Zamfir

Intr-o societate moderna, mai ales in marile centre urbane, stiinta si tehnica a ajuns sa ne domine in mare parte viata. Oare toate acestea sunt benefice pentru dezvoltarea mentala a noastra si a copiilor nostrii ?

Studii de specialitate au relevat ca mediul (poluarea, undele electromagnetice), alimentatia, televiziunea, medicatia si vaccinurile influenteaza ADN-ul parintilor si al copiilor fiind cauze ale aparitiei autismului si comorbiditatilor(ADHD, epilepsie, retard etc).

Televiziunea are doua influente majore:

– o influenta neurologica, ce provoaca ADHD, epilepsie, dificultati de invatare etc;

– o influenta psihologica ce provoaca in special probleme comportamentale majore;

Poluarea alimentara – cauzeaza scaderea drastica a sistemului imunitar – posibla cauza in aparitia autismului;

Undele electromagnetice – cauzeaza hiperactivitate, stress, oboseala, nervozitate, scaderea imunitatii – studii epidemiologice au corelat in SUA cresterea exponentiala a numarului de cazuri de autism si ADHD cu aparitia si extinderea retelelor de telefonie mobila  incepand cu anii “90  o data cu trecerea de la telefoanele analogice (1G) la cele digitale (2G);

Vaccinurile – produc autism, sindrom de atentie deficitara, epilepsie, deficiente de vorbire si limbaj, boli autoimune – o sursa majora de toxicitate a vaccinurilor o constituie substantele adjuvante(care au menirea sa amplifice actiunea vaccinurilor). Cele mai multe vaccinuri au un continut major de mercur sub forma thimerosal(un conservant letal) de 50 de ori mai toxic decat mercurul insusi. De ce oare Ministerul Sanatatii a schimbat schema de vaccinare, obligatorie, in anul 2011, de la un an pana la patru ani nu mai existand nici un vaccin? Majoritatea cazurilor de autism din Romania au prezentat primele simptome intre 1,5  si 2 ani.

Consumul excesiv de medicamente din ultimii ani (atat in cazul parintilor cat si in cazul copiilor) constituie o alta cauza majora de scadere a imunitatii.

Ce este mai grav este faptul ca in ultimii ani organismele parintilor si ale copiilor au fost substantial slabite de toate aceste efecte ale civilizatiei moderne si ale mediului inconjurator, si mai ales in marile centrele urbane chiar de catre toate odata.

Posted in Marius Zamfir

Factorii terapeutici si importanta grupului de suport pentru parintii copiilor cu deficienta

de Eugenia Behar

Exemplul personal:  angajarea in studiul si cunoasterea afectiunii propriului copil mi-a oferit  armele de care aveam nevoie in lupta de recuperare a fiicei mele si de redescoperire si reconstructie a mea si a dinamicii relatiilor interfamiliale.

In terapia de grup  factorii fundamentali sunt:

  • inocularea sperantei participantilor la grup,
  • universalitatea problemelor si a durerii acestora,
  • transmiterea informatiilor in cadrul grupului,
  • altruismul,
  • recapitularea corectiva a grupului familial (dinamica relatiilor din cadrul grupului rememoreaza si restructureaza corectiv relatia cu familia de baza),
  • dezvoltarea tehnicilor de socializare
  • utilizarea comportamentul imitativ ,
  • invatarea interpersonala,
  • coeziunea grupului,
  • catharsisul,
  • factorii existentiali.

In grupurile de suport sau de autoajutor pentru parintii copiilor cu deficiente sunt alesi in general factorii universalitatii, cei de ghidare, altruism, coeziune si factorii existentiali.

Importanta grupului de suport: diagnosticul, eticheta pusa copilului are un impact ravasitor asupra parintilor si asupra familiei extinse.  Astfel terapia individuala, terapie de cuplu, terapia de grup sau grupul de suport  “in vivo” sau cel din spatiu virtual sunt necesare, esentiale parintilor, astfel ei gasesc si acceseaza atat  resursele proprii cat si cele existente in societate pentru a face  solicitarilor si stresului zilnic la care sunt expusi, fara sa se insingureze, sa  se extenueze si astfel sa creasca factorii de risc ce duc la depresie sau anxietate.

“Unii oameni au demnitatea ambitiei  lor, altii a situatiei lor, cei mai putini a persoanei  lor” – N. Iorga.

Am invatat sa investesc  in mine ca sa pot oferi si  va astept cu drag sa lucram impreuna si sa ne sustinem reciproc in acest demers terapeutic.

 

Posted in Eugenia Behar, teme si lectori

De ce logopedie în autism?

de Simona Danciu

Ce este logopedia?

  • prevenție
  • diagnoză
  • corectare
  • dezvoltare

Logopedia – știință interdisciplinară

  • rolul și locul logopedului în echipa care lucrează cu copilul autist

Achiziția și dezvoltarea limbajului la copil
Limbaj și învățare ( limbajul ca deprindere – învățarea limbajului, timpul necesar și timpul potrivit învățării acestuia, metodele folosite în învățare)
Specificul logopediei/însușirii limbajului verbal și a celui citit – scris în limba română

Posted in Simona Danciu

Teoria mintii la persoanele cu sindrom Asperger

de Geanina Bucuroiu

Teoria mintii e abilitatea de a recunoaste si intelege sentimentele, credintele, dorintele si intentiile altor persoane cu scopul de a le intelege comportamentul si a putea prezice ceea ce vor face mai departe. In limbaj comun se descrie prin expresia „a te pune in locul altcuiva”. este de asemenea, sinonim partial cu termenul empatie. Copilul si adultul cu Asperger nu sunt capabili sa recunoasca si sa inteleaga indiciile care-i conduc la gandurile si sentimentele celorlalti la nivelul asteptat pentru varsta lor.

Posted in Geanina Bucuroiu

Organizare conferinta

Posted in conferinta, newsletters